lördag 18 augusti 2012

Ny sufflett m.m till Lovas Bugaboo



Det var åter igen dags för Kick-Off med Me&i och förra gången när Lova var bara 4 veckor så sydde jag denna sufflett helgen till ära. Denna gång 6 månader senare fick hon följa med igen och naturlitvis var jag tvungen att sy en ny sufflett som jag har haft i huvudet ett tag men inte hunnit med...

Mönster: Sufflett - Kommer från en orginalsufflett som jag ändrat lite på...
Bälteskuddar - Eget
Bäddset - Eget utifrån mått av täcke & kudde
Bumperbarskydd - kan ni läsa om i detta inlägg

Material: Bävernylon från Stoff o Stil, Flugsvampstyg från ett påslakan från just Me&i som jag budat hem på Tradera... Kantband från Hem & Hobby.

Kommentar: Denna sufflett blev verkligen unik och höstig & kan jag säga ngt annat än att jag älskar Me&i´s flugsvampar =)

2 kommentarer:

  1. Å sååå fint!
    Syr du m.a.o. överdrag till olika stolar, vagnar m.m.? Jag ramlade bara in här av en slump nämligen!

    SvaraRadera
  2. Hej, sittdynor syr jag till de flesta vagnarna, suffletter syr jag endast till Bugaboo Cam samt Donkey...

    SvaraRadera

TACK FÖR BESÖKET & VÄLKOMMEN ÅTER!