tisdag 13 december 2011

Babynest till den lill*

Har en tid nu klurat på att sy ett Babynest till vår lill* och idag fick jag äntligen motivation att sy ett. Kände att det var för mycket att gå och köpa ett för ca: 900kr när jag kunde sy ett själv... Jag har ritat på ett mönster ett tag och efter en del sprättande och bollande fram och tillbaka så blev slutresultatet bra får jag lov att säga...


Ska göra om mönstret lite om det är någon som vill beställa ett senare...


Mönster: Eget efter mycket tittande på bloggar och bilder på google...


Material: Bomullstyg, snedslå & vadd till madrassen från Hem & Hobby. Vadd till vingarna har jag fått av kära Lotta S. som inte behövde det längre och här kom det bra till användning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK FÖR BESÖKET & VÄLKOMMEN ÅTER!